Eindelijk vrij van hebzucht


Iedere week publiceren we op deze website een deel van een hoofdstuk uit ons boek. Deze week hoofdstuk 3.

Hoofdstuk 3: Eindelijk vrij van hebzucht

Olaf: Het is 2007. Ik ben het zat om iedere dag achter in de file aan te sluiten richting Den Haag. Onze kinderen Mathijs en Emma zijn nog jong en ik wil ze meer zien. Ik heb een wereldidee. Als accountmanager heb ik veel gebruik gemaakt van telemarketingbureaus. Voor elke afspraak die zo’n bureau maakte, kregen zij een mooi bedrag. Vaak waren dit waardeloze afspraken omdat de telemarketeers weinig kennis van zaken hadden en per afspraak betaald kregen. Zo herinner ik mij dat ik naar het uiterste puntje van Noord-Oost Groningen reed en dat de man waarmee ik een afspraak had, niet eens aanwezig was. Een hele dag naar de knoppen! Dat kon ik beter! Ik schreef me in bij de Kamer van Koophandel en begon vol goede moed met mijn bedrijf ‘Molenaar Sales Support’. Na een paar maanden zwoegen en weinig verdienen, kwam ik erachter dat dit toch niet de juiste manier was. Ik zat de hele dag achter de telefoon en sprak nauwelijks de beslissers die ik nodig had.


Ik zat inmiddels ook op Twitter en Facebook en was erg enthousiast over deze social media tools. Via mijn neef Hans kreeg ik een mooie opdracht bij het ‘Platform Innovatie in Marketing’ en bij ‘Beeckestijn Business School’. Hier mocht ik van social media mijn beroep maken. Ik stopte met bellen en ‘Molenaar Sales Support’ en begon met ‘Social Media Achterhoek’. Tegelijkertijd volgde ik een opleiding ‘online marketing’ op ‘Beeckestijn Business School’ waar docenten als Egbert Jan van Bel, Marco Derksen en Patrick Petersen veel indruk op mij maakten door hun kennis, enthousiasme en optimisme. Nieuwe tijden vol kansen braken aan.

Verder lezen?

Nieuwsgierig geworden naar de rest van het hoofdstuk en het boek? Je kunt ons digitale boek bestellen via onder andere bol.com. De papieren versie bestel je via Amazon.